دختری که دو هفته متوالی می‌خوابد
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 5 / 12 / 1389برچسب:, توسط En.Ali Golestani(علی گلستانی)

لوئیسا بال 15 ساله به دلیل ابتلا به بیماری نادری برای مدت‌های طولانی به خواب می‌رود.
خواب‌های طولانی مدت لوئیسا از سال 2008 و بعد از ابتلای او به آنفولانزا شروع شد.در ابتدا تصور می‌شد مشکل او هورمونی است اما بعد‌ها پزشکان متوجه شدند او به سندروم کلین لوین دچار است.
افرادی که به این بیماری دچار هستند مدت‌های طولانی به خواب می‌روند که این موضوع می‌تواند تا هفته‌ها ادامه پیدا کند.

مادر لوئیسا که 45 سال دارد در این باره گفت: به نظر می‌رسد وضعیت او بهبودی ندارد.او در مدرسه شروع به خوابیدن کرد و شروع به گفتن هذیان کرد ، درست همان طور که گویا در خواب حرف می‌زند.

علائم این بیماری پزشکان بیمارستان ورسینگ را شگفت زده کرد و آن‌ها تصور کردند مشکل لوئیسا هورمونی است.

پس از مدتی زمان خوابیدن لوئیسا شروع به اضافه شدن کرد و به ده روز متوالی رسید.در تمام این مدت پدر و مادر او مجبور بودند او را یک بار در روز از خواب بیدار کرده و به او غذا بدهند و او را به دست شویی ببرند تا او دوباره به خواب برود.

زمانی که پدر و مادر لوئیسا او را از خواب بیدار می‌کنند او شروع به گفتن هذیان می‌کند و در هوشیاری کامل به سر نمی‌برد.زمانی که بعد از چند روز متوالی او به طور کامل هوشیاری خود را به دست می‌آورد واز خواب بیدار می‌شود هیچ چیز را به یاد نمی آورد.

بعدها پزشکان متوجه شدند او به سندروم خاصی به نام کلین لوین دچار است.افرادی که به این بیماری دچار بی‌خوابی‌هایی می‌شوند که فقط بعد از دور‌ه‌های طولانی خوابیدن از این حالت بهبود پیدا می‌کنند.این بیماری بیش‌تر در مردان شایع است و معمولا در سنین بزرگسالی ناپدید می‌شود.
هنوز دلیل این بیماری کشف نشده است اما دانشمندان تصور می‌کنند عملکرد نادرست قسمتی از مغز می‌تواند به عنوان دلیل اصلی این خوابیدن‌های غیر عادی باشد.

این سندروم هیچ روش درمانی که در جهان پذیرفته شده باشد ندارد و فقط در بعضی از موارد به بیمار داروهای محرک می‌دهند تا بتواند دوره‌های خواب خود را تنظیم کند.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

عاطفه
ساعت0:47---6 اسفند 1389
سلام

مطلب باور نکردنی ای بود

خوشحال میشم اگه مطالبی از این دست رو برام ایمیل کنی

ممنون

پاسخ: اگر وقت کردم حتما.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: